Powered By Blogger

Friday, May 21, 2010

SMS دیداری هم راه اندازی شد



دو برنامه نویس ایتالیایی نرم افزاری را توسعه داده اند که نمایشگر تلفن همراه را شفاف می کند و به کاربر اجازه می دهد که در زمان نوشتن "اس. ام. اس" منظره روبروی خود را از داخل نمایشگر مشاهده کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این دو برنامه نویس که "توزئو و وینچنزو بونفیلیو" نام دارند نسخه بتای این نرم افزار را برای آزمایش توسط کاربران سیستم عامل "آندروئید" گوگل در وب قرار داده اند.
این نرم افزار که SeeMS (سیستم اس. ام. اس دیداری) نام دارد از سوی شرکت Creative Commons به صورت منابع باز (open source) ارائه شده و قادر است تلفن همراه را به یک دستگاه شفاف تبدیل کند.
این سیستم زمانی که کاربر درحال قدم زدن در خیابان، آشپزی و یا کار است به وی اجازه می دهد که به راحتی و بدون برخورد با موانع مقابل، به "اس. ام. اس" خود پاسخ دهد.
یکی از این برنامه نویسان در این خصوص توضیح داد: "اگر من درحالی که مشغول نوشتن یک اس. ام. اس هستم بتوانم ببینم که کجا می روم می توانم از برخورد با مردم اجتناب کنم."
براساس گزارش wired، به محض فعال کردن این نرم افزار، روی نمایشگر تلفن همراه، متنی که کاربر درحال خواندن و یا نوشتن است دیده می شود و همزمان کاربر می تواند چیزها و اشخاصی را که درحال حرکت در سر راهش قرار می گیرند از طریق دوربین موبایل مشاهده کند.
این ایده پردازان بر روی سایت خود نوشته اند: "شاید چیزی که درمورد نرم افزار ما در برخی از وبلاگها نوشته شده است سوء تفاهمهایی را ایجاد کرده باشد. در حقیقت ما هرگز نگفته ایم که SeeMS ایجاد شده است تا کاربران بتوانند به راحتی در زمان رانندگی اس. ام. اس ارسال کنند. ما این نرم افزار را برای کسانی ابداع کرده ایم که مشغول پیاده روی هستند و یا تلویزیون تماشا می کنند و همزمان می خواهند یک اس. ام. اس بنویسند. بنابراین از همه خواهشمندیم که هرگز در زمان رانندگی از این برنامه استفاده نکنید."

Thursday, May 20, 2010

مهندسی فناوری اطلاعات

یا فناوری اطلاعات یک مولفه حیاتی زندگی مدرن است که با ماهنیتی میان رشته ای یکی از مهمترین حوزه های فناوری نوین را تشکیل می دهد. امروزه در جوامع پیشرفته، فناوری اطلاعات شاهرگ بیشتر سازمان ها و مراکز تجاری محسوب می شود و در ارتباطات مورد نیاز یک جامعه ی مدرن نقش اساسی دارد. این رشته از نظر عملیاتی یک رشته میان رشته ای بین کامپیوتر، صنایع و برق است که در این میان امور مربوط به تولید، پردازش، نگاهداشت و عرضها طلاعات به مباحث کامپیوتری مرتبیط می شود. بخخث های مدیریت اطلاعات و فرآیند های آن از سلسله بخث های رشته صنایع و ذرشته برق است و بخصوص گرایش مخابرات، انتقالات مرتبط با اطلاعات و داده ها را برعهده دارد.




IT را می توان استفاده بهینه از اطلاعات برای کاربردهای مختلف دانست؛ یعنی متخصص این رشته باید بتواند اطاعات را جمع آوری، دسته بنمدی و پردازش کرده و به موقع از آنها استفاده نماید. از همین رو کارشناس این رشته باید مبانی کامپیوتر را بلد باشد؛ به عبارت دیگر هسته اصلی این رشته همان هسته اصلی مهندسی کامپیوتر است.



هدف از ایجاد این رشته در آزمون کارشناسی ارشد تربیت متخصصانی است که در زمینهی مطالعه، طراحی، ساخت و راه اندازی و نگهداری سیستمه ای سخت افزاری و نرم افزاری جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی، استفاده و انتقال اطلاعات تبحر لازم را داشته باشند.

Sunday, May 16, 2010

ارسال ويديوهاي شخصي در يوتيوب امكان‌پذير شد

كاربران اينترنت مي‌توانند از اين پس ويديوهايي را به يوتيوب ارسال و آن‌ها را بدون ظاهر شدنشان در جست‌وجوهاي عمومي اين سايت، با افراد دلخواه به اشتراك بگذارند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يوتيوب اكنون به كاربران امكان مي‌دهد با ويژگي ويديوهاي شخصي خود را با شمار نامحدودي از افراد ديگر به اشتراك بگذارند، بدون اين كه در نتايج جست‌وجوي عمومي ظاهر شوند.

تاكنون كاربران مي‌توانستند ويديوهايي را به اين سايت اشتراك‌گذاري ويديو ارسال كرده و با مشخص شدن آن‌ها به‌عنوان خصوصي، تنها كساني مي‌توانستند كليپ‌ها را مشاهده كنند كه نشاني اينترنتي ويديو به آنان ارسال مي‌شد.

ويژگي جديد اين محدوديت را برطرف كرده و اجازه مي‌دهد ويديوهاي خصوصي با هر كسي حتي افرادي كه اشتراك يوتيوب ندارند، به اشتراك گذاشته شوند.

به گفته يكي از مهندسان نرم‌افزار گوگل، تنها كساني كه لينك به ويديو دارند، مي‌توانند آن را مشاهده كنند و كليپ‌هاي خصوصي در نتايج جست‌وجوي عمومي سايت، كانال شخصي كاربر يا صفحه مرور قرار نمي‌گيرند.

سايت يويتوب پيش از اين شمار افراد مشاهده كننده ويديوهاي خصوصي را به 25 نفر محدود كرده و داشتن اشتراك يوتيوب براي مشاهده اين كليپ‌ها الزامي بود.