Powered By Blogger

Friday, July 16, 2010

روباتی که به غریبه ها اعتماد نمی کند

یک غریبه چه طور روی احساس شما نسبت به قابل اعتماد بودنش تاثیر می گذارد؟ از این روبات بپرسید.
وقتی با یک غریبه مواجه می شوید، چطور به او اعتماد می کنید؟ در واقع یک فرد غریبه چه طور روی تصمیم شما برای اعتماد کردن به وی تاثیر می گذارد؟
خب، جواب این سوال ها را می توانید از یک روبات جدید بپرسید که برای همین کار طراحی شده است.
در یک مطالعه گروهی، محققین گروه روبات های شخصی موسسه فناوری ماساچوست با همکاری یک اقتصاددان و یک روانشناس، روباتی را طراحی کرده اند تا ببینند آیا نشانه های غیرکلامی و ژست های بدنی افراد می توانند روی قابل اعتماد به نظر رسیدن آن ها در چشم دیگران تاثیر بگذارند یا نه.
بر اساس گزارش دیروز ساینس دیلی، مردم در حین برقراری ارتباط زبان بدن یکدیگر را تقلید می کنند و از این طریق نسبت به احساس های یکدیگر به شهود می رسند، درباره این حس که آیا دیگری با آن ها منصفانه رفتار می کند یا نه.

Tuesday, July 13, 2010

ماوس نامرئی در دستان کاربران رایانه!

محققان MIT شیوه ای جدید برای استفاده از ماوسهای رایانه ای ابداع کرده اند که در آن نیازی به استفاده از ابزار فیزیکی ماوس نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مانند زمانی که ماوسی را در دست گرفته اید، کف دست خود را به بالا کشیده و آن را بر روی میز حرکت دهید تا مکان نمای ماوس بر روی صفحه رایانه حرکت کند سپس بر روی میز ضربه بزنید تا رایانه دستور شما را اجرا کند.

این پروژه جدید MIT "بدون ماوس" نام دارد و می تواند با استفاده از پرتوهای لیزری و دوربین حرکات کف دست و انگشتهای دست کاربر را ردیابی کرده و این حرکات را به صورت دستورهای رایانه ای ترجمه کند.

زمانی که کاربر کف دست خود را مشابه وقتی که ماوسی واقعی در دست دارد به بالا جمع می کند، پرتوهای لیزر بر روی دست که با میز در تماس است تابیده و دوربین فروسرخی دست را ردیابی کرده و حرکات آن را برای رایانه به زبانی قابل فهم ترجمه می کند.

با این همه امروزه سطح مشترک میان کاربران و رایانه ها چیزی فراتر از استفاده روزمره از چنین ماوسهایی است و از سویی دیگر ابزار ماوس چندان ابزار پر هزینه ای نیست که کاربران بخواهند به واسطه ابزاری دیگر آن را جایگزین کنند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، هفته گذشته "جاستین راتنر" از اینتل اعلام کرد لابراتوار تحقیقاتی اینتل در حال مطالعه بر روی ایده های جدید فناوری نمایشگرهای لمسی است و گمان نمی رود صفحه کلیدها و ماوسها در کاربردهای روزانه رایانه ای تا مدتهای طولانی توسط ابزار جدیدی جایگزین شوند.