Powered By Blogger

Saturday, May 1, 2010

زیان بزرگ ناسا - سقوط بالن چند میلیون پوندی

بالن بزرگ و چند میلیون پوندی ناسا در حالی که برای صعود آماده می شد، پیش از اوج گرفتن، از نگه دارنده‌ی زمینی اش جدا شد و به همراه تمام تجهیزات تحقیقاتی متصل به آن سقوط کرد
این بالن، بخشی از عملیات تحقیقاتی اساتید و دانشجویان دانشگاه برکلی کالیفرنیا و چند دانشگاه تایوانی بود که برای بررسی پرتوهای گاما در جو زمین و در ارتفاع 25 مایلی طراحی شده بود.

عملیات قرار بود در منطقه ای دورافتاده در استرالیا انجام شود.
درست در لحظه ای که بالن از هوا پر شد، از پایه ی نگهدارنده ی زمینی جداشده و شروع به کشیده شدن روی زمین کرد. در مسیر کشیده شدن هم با یک خودروی پارک شده برخورد کرد و آن را واژگون کرد. تکه های این بالن در اثر برخورد با خودروها و کشیده شدن بر روی زمین، در سطح گسترده ای پخش شد. خوشبختانه در این میان کسی آسیب ندید.


Friday, April 30, 2010

سايت وب کليک و پارسي بلاگ

بنام خدا

تا کنون رويه تعامل پارسي بلاگ با سايتهاي همکار در زمينه تبليغات اينترنتي، بر اساس اعتماد و احترام متقابل بوده و خوشبختانه در اکثر موارد، دوستان همکار نشان داده اند که شايسته ي اعتماد هستند و مي توانند در يک فضاي کاري اينترنتي، درک درستي از منافع متقابل داشته باشند و قواعد يک کسب و کار سالم را رعايت کنند.

در اين ميان و با وجود امانتداري و خوش حسابي اکثريت قريب به اتفاق همکاران، مواردي بوده، که طرف مقابل تصور کرده چون فضا اينترنتي است مي تواند با سوء استفاده از اعتماد و صداقت مديران سايت، اقدام به کلاهبرداري و عدم صداقت و شفافيت کند.

اين رويه خيانت در امانت هم در مورد بعضي همکاران دولتي اتفاق افتاده و هم در تعامل با سايتهاي خصوصي. ما تا کنون بنا بر اين نداشتيم که موضوع را ، با افکار عمومي و مخاطبان اينترنتي پارسي بلاگ و نيز کاربران و مديران ديگر وب سايتهاي فارسي زبان مطرح کنيم و ترجيحمان بر اين بوده که با تساهل، شکيبايي و مدارا مسائل را حل کنيم اما متاسفانه به اين نتيجه رسيديم که راهي جز اعلام عمومي و معرفي اينگونه کلاه برداران اينترنتي برايمان نمانده است.
يکي از موارد کلاهبرداري اينترنتي، سايت وب کليک webclick.ir بوده که همکاري ما به واسطه فردي که خودشان را آقاي عالي پور معرفي کردند انجام مي شد (ظاهرا مدير اين سايت هستند). اين سايت، در طي نزديک 6 ماه خدمات گيري از تبليغات سايت پارسي بلاگ، تنها نزديک به 30 درصد از تعهداتش را عملي کرد و مبلغ قابل توجهي از تعهدات را پس از چندين بار قول مساعد، تسويه نکرده، و ديگر به هيچ تماس تلفني يا ايميل هم پاسخ نمي دهند.
ما ضمن پيگيري مسئله از مجاري قانوني مربوطه، به همه وبلاگ نويسان و مديران سايتهاي ايراني هشدار مي دهيم که از همکاري از با اين سايت کلاهبردار اجتناب کنند. ضمناً ازين پس، ديگر بکار گيري هر گونه کد يا لينک مربوط به اين سايت، در وبلاگهاي پارسي بلاگ مجاز نخواهد بود و لينک ها و بنرها بطور خودکار حذف خواهد شد

Thursday, April 29, 2010

AMD Phenom II X6 1090T And 890FX Platform Review: Hello, Leo

At $1,000, it’s simply not possible to use the word value when talking about Intel’s Core i7-980X. Yes, it’s nice that the company is serving up an extra two cores at the same premium price point. And yes, we’re glad to see Intel extending the life of its LGA 1366 interface. But currently, your options for six-core CPUs from Intel include the Core i7-980X and Xeon 5600-series chips. Surprise—all of the hexa-core models are priced at a grand or more. Those prices pretty much only make sense for the folks running heavily-threaded apps in a work environment, who stand to save valuable time/money on encode projects.



AMD’s Opteron 2400-series processors also sport six cores, and they’re significantly less expensive (as low as $455 for the 2.2 GHz 2427). The compromise, of course, is that they’re not as fast. Here, you’re paying for the ability to enable a dual-socket machine equipped with twelve total cores. As with the Intel hexa-cores, these CPUs are totally overkill on the desktop.





Zoom

Meet The Phenom II X6



Enter the Phenom II X6—what I’d consider to be the first viable six-core option for desktop power users.



The Core i7-980X demonstrated the benefits of increased processor parallelization versus Intel’s previous flagship, the Core i7-975. With both chips running at 3.33 GHz, it is easy to see where an extra two cores buys you better performance.



AMD’s new flagship Phenom II X6 is going to show us whether spending extra money on two extra cores is a smart move. After all, the Phenom II X4 965 Black Edition bears a $185 MSRP, while the Phenom II X6 1090T will go for $295. Does a 50% higher core count translate into a greater than 50% price bump?



I'll be honest. My immediate reaction would be that, no, simply adding two cores (and the corresponding L1/L2 caches that go with them) does not map over to a correspondingly higher price tag. But AMD is trying to sweeten the pot by introducing Turbo CORE technology, which we’ve already previewed. Briefly, Turbo CORE attempts to capitalize on the TDP headroom freed up when three or more cores are idle by dynamically overclocking the remaining three cores. On the Phenom II X6 1090T, Turbo CORE takes a 3.2 GHz CPU and boosts a trio of cores up to 3.6 GHz.



As a result, almost any way you cut it, a six-core Phenom II X6 should be faster than the Phenom II X4. The only exception would be when taxing exactly four threads causes the processor to drop to 3.2 GHz, keeping it from benefiting from the fifth and sixth cores, while operating at a lower clock rate than the 3.4 GHz Phenom II X4 965.

Sunday, April 25, 2010

تکنولوژی رباتیک سخت ذهن تا سال ۲۰۲۰ توسط ژاپن به بازار میاید

چه قدر فوق العاده
بچه‌ها، آیا در پس این ابتکار بی‌نظیر و راهی که تازه در حال شروع شدن هست، شما هم می‌تونید گامهای آغازین سلطه ماشین‌ها بر زندگی انسان‌ها رو ببینید...؟! خدا می‌دونه که چه قدر مهمه زیربنای این گامهای اولیه و آغازین بر مسیر درستی ساخته بشه تا آینده‌ای بی‌بازگشت رو برای انسان به ارمغان نیاره...
تنبلی آخرش ما را به دردسر می اندازد. دولت ژاپن و بزرگ ترین شرکت های صنعتی این کشور در پروژه ای مشترک قصد دارند تا گجت ها و ربات هایی تولید کنند که ذهن شما را می خوانند و با آن کنترل می شوند. ‏




هدف این است که یک ارتباط مستقیم بین مغز و کامپیوتر ایجاد شود تا با فرامین مستقیم مغزی کارها انجام بشود. برای مثال عوض کردن کانال تلویزیون. تایپ کردن متن بدون اینکه حتی حرف بزنید و فقط به آن فکر کنید و حتی توسعه یک هوش مصنوعی که با خواندن ذهن بتواند بفهمد کی گرسنه هستید، سردتان است یا به کمک نیاز دارید. ‏



موارد جالب توجه دیگر در این پروژه ساخت سیستم های جدید ناوبری برای خودرو است که وقتی راننده فکر می کند می خواهد غذا بخورد به صورت خودکار متوجه می شود و رستوران ها را برای وی پیدا می کند یا ساخت سیستم های تهویه مطبوع که وقتی احساس گرما می کنید دما را برایتان تنظیم می کنند. فقط کافی است احساس گرما کنید. ‏



در این پروژه ده ساله شرکت های بزرگی مانند تویوتا، هوندا و هیتاچی شرکت دارند و در کنار آنها دانشگاه اوزاکا و چند سازمان تحقیقاتی بزرگ این کشور هم به این پروژه کمک خواهند کرد و دولت ژاپن امیدوار است که تا سال ۲۰۲۰ این پروژه عملیاتی شود. ‏



ما هم خوشحال می شویم اگر چنین چیزهایی ساخته شود و در اختیار همه قرار بگیرد. فقط با این وضعیتی که فکر ما در آینده خوانده می شود، امیدوارم که نرم افزارهای خطرناک تر و هیجان انگیزتری ساخته نشود