Powered By Blogger

Tuesday, August 10, 2010

تاریخچه سیستم های فازی

مانی که در سال ۱۹۶۵ پروفسور لطفی‌زاده، استاد ایرانی‌الاصل دانشگاه برکلی، اولین مقاله خود را در زمینه فازی تحت عنوان مجموعه‌های فازی (FUZZY TEST) منتشر کرد، هیچ کس باور نداشت که این جرقه‌ای خواهد بود که دنیای ریاضیات را به طور کلی تغییر دهد.

گرچه در دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ مخالفان جدی برای نظریه فازی وجود داشت، اما امروزه هیچ کس نمی‌تواند ارزش‌های منطق فازی و کنترل‌های فازی را منکر شود.

افتخار هر ایرانی است که پایه علوم قرن آینده از نظریات یک ایرانی می‌باشد؛ باید قدر این فرصت را دانست و در تعمیم نظریه فازی و استفاده از آن کوشش و تلاش کرد.

زمینه‌های پژوهش و تحقیق در نظریه فازی بسیار گسترده می‌باشد؛ پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند با پژوهش و تحقیق در این زمینه باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشتر نظریه فازی شوند.


آموزش Html

خیال داشتم یک سری مطالب آموزش تحت عنوان آموزش طراحی وب سایت در سایت بنویسم به دلیل اینکه فکرمیکردم همیشه یک منبع مناسب که به صورت مختصر و مفید این موضوع را آموزش بده در دسترس نیست. یادم هست که حدود سال ۷۷ بود که یکی از دوستان یک جزوه که از روی یک وب سایت چاپ کرده بود بهم داد و من اون را دو ساعته خواندم و خیلی سریع و راحت مفاهیم آن را یاد گرفتم. البته هیچ دانشی انتها ندارد مخصوصا در کامپیوتر و دنیای طراحی وب