Powered By Blogger

Friday, May 28, 2010

و هفت شاخص پر اهمیت Windows 7

سیستم عامل آینده کمپانی مایکروسافت که با عنوان ویندوز ۷ شناخته می شود از آنچه که فکر می کنید بیشتر به ما نزدیک شده است، تا آنجا که نسخه‌های ابتدایی آن در دست شرکای مایکروسافت و شرکت‌های سخت افزاری قرار گرفته است.



در ماه مه میلادی آقای بیل گیتس و استیو بالمر نمایشی از کارکرد ساختار رابط کاربری ویندوز ۷ در کنفرانس آلنتس تهینگس دیجیتال ارائه کردند. اما همچنان اطلاعات پیرامون ویندوز ۷ به آن اندازه کم در دسترس است که شایعات درباره امکانات این نسخه براحتی فراگیر می شود. در این مطلب به طور مختصر ۷ شاخصی را که می توان از ویندوز ۷ انتظار داشت بررسی می کنیم.



 ویندوز ۷ سیستم عاملی از نو کد نویسی شده نخواهد بود. کرنل این سیستم عامل هسته ارتقا داده شده ویندوز ویستا و ویندوز سرور ۲۰۰۸ خواهد بود. بر طبق اطلاعات ارائه شده توسط آقای کریس فلرس، نرم افزارها برای اجرا بر روی ویندوز ۷ مشکل خاصی نمی بایست پیش رو داشته باشند زیرا ویندوز ۷ مسیر ارتقا داده شده ویندوز ویستا را طی می کند. همچنین شایعه وجود کرنل مینوین نیز غیر ممکن به نظر می رسد اما به نظر می رسد که نسخه‌ای اختصاصی با استفاده از تکنیک معماری پیمانه‌ای (مدولر آریتکتور) ساخته شود که امکان نصب آن بر روی لپ تاپ‌های ارزان قیمت وجود داشته باشد.



۲- سیستم عامل ویندوز ۷ رابط کاربری جدیدتری برای فناوری لمس (تاچ) به ارمغان خواهد آورد. فناوری مشابه تکنیک بکارگرفته شده در دستگاه آیفون اپل و رایانه رومیزی سورفک. همچنین مشابهات بسیاری میان رابط کاربری لمس ویندوز ۷ و ویندوز موبیل ۷ وجود خواهد داشت.



۳- تاخیر ویندوز ویستا را فراموش کنید. ویندوز ۷ مطمئناً زود وارد بازار می شود. مایکروسافت از دیر آماده سازی ویندوز ویستا بسیار ناراحت به نظر می آید. همچنین با وجود اینکه در کنفرانس‌های اخیر اطلاعات مختصری از ویندوز ۷ منتشر شده است، ارائه نسخه‌ای از آن در نیمه دوم سال ۲۰۰۹ قابل پیش بینی است. مایکروسافت ارائه ویندوز ۷ را در سال ۲۰۱۰ پیش بینی کرده است.



 تجهیزات آنلاین ویندوز لایو بطور گسترده تری در ویندوز ۷ بکار خواهند رفت. این پیشبینی از آنجا انتظار می رود که مایکروسافت در سال‌های اخیر علاقه مندی بیشتری برای ارتباط ویندوز آفلاین خود به دنیای آنلاین نشان داده است. همچنین گفته می شود که وب جزء لاینفک ویندوز ۷ می باشد بطوریکه هویت‌های ویندوز لایو اید نقشی اساسی در نصب و راه اندازی ویندوز ۷ خواهند داشت.


 نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۷ مهمتر است. همچنان که نسخه‌ای ۳۲ بیتی از این ویندوز وجود خواهد داشت اما رایانه سازها بسوی نصب ویندوز ۶۴ بیتی سوق پیدا کرده اند. درحالیکه در استفاده از پردازنده‌های کواد‌کر و رایانه‌های مجهز به ۴ گیگابایت رم رشد محسوسی دیده می شود. همچنین انتظار می رود که ویندوز ۷ از تمامی پتانسیل‌های سخت افزاری سال ۲۰۱۰ میلادی بهره ببرد و مایکروسافت بتواند راه اندازهای بهینه تر و بیشتری تا آن زمان تهیه نماید.



۶- هایپر‌و بخش مهمی در سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۰۸ دارد؛ انتظار داشته باشیم که ویندوز ۷ نسخه شبیه سازی شده از این فناوری را در فرم دسکتاپ داشته باشد. البته شاید این انتظار ما فقط در نسخه‌های تجاری یا انترپریس ویندوز ۷ برآورده شود.



این فناوری پشتیبان گیری و ترمیم سیستم عامل را به مقدار قابل توجهی برای شرکت‌ها و رایانه‌های تجاری آسان می سازد. همچنین یکپارچه سازی این فناوری با تکنیک‌های امنیتی سخت افزاری نظیر تپم می تواند امنیت را دو چندان ارتقاء دهد. ویندوز ۷ به یقین از ابزار مدیریتی پورشلل بهره خواهد برد.



۷- مایکروسافت از اپل درس هایی آموخته است. مایکروسافت تا لحظه انتشار نسخه نهایی ویندوز ۷ نمی خواهد اطلاعات کاملی درباره تجهیزات ویندوز ۷ ارائه دهد این درس را مایکروسافت از اپل و موفقیت اپل در اجرای این سیاست آموخته است. همانطور که اینبار مشاهده کرده ایم اطلاعات داده شده به شرکای مایکروسافت هیچگونه رخنه‌ای به خبرگزاری‌ها و عموم نداشته است

Thursday, May 27, 2010

امكان استفاده از مطالب شبكه فن آوري اطلاعات ايران با كمكRSS فراهم شد


امكان استفاده از 4 بخش اخبار، مقالات، نكته‌ها و ترفندها و آموزش با استفاده از تكنولوژي RSS در شبكه فن آوري اطلاعات ايران فراهم گرديد.



به گزاش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از واحد فني اين پايگاه، از آنجا كه درخواستهاي زيادي مبني بر امكان فراهم نمودن استفاده از آخرين مطالب سايت با استفاده از RSS شده بود، اين اقدام در جهت پاسخ به رفع نياز متقاضيان انجام گرديد.

Rich Site Summary) RSS) شيوه ای ساده است که به شما امکان می دهد به طور خودکار تازه ترين اخبار موجود در سايت ها را دريافت کنيد. همچنان که در سايت ما اخبار و كليه اطلاعات مرتب در طول روز بروزرساني می شود، فايل RSS نيز در خبرخوان شما به روز می گردد. بدين ترتيب تازه ترين عناوين را براحتي خواهيد ديد که در کنار آن پيوندی وجود دارد که شما را به متن کامل خبر يا گزارش راهنمايی می کند.



در زير لينك انواع مطالب مورد نياز خود را که می خواهيد از طريق سيستم RSS شبكه فن آوري اطلاعات ايران دريافت كنيد، انتخاب کنيد: (لطفا توجه داشته باشيد اگر روی لينك مربوطه کليک کنيد، يک کد "XML" را خواهيد ديد.)