Powered By Blogger

Friday, June 25, 2010

ساعت مچی لیزری

شاید تا به حال ساعت های مچی زیادی دیده باشیم که به نظرمان جالب و زیبا بوده اند، اما می توان این ساعت لیزری را عجیب تر از همه به شمار آوردنور لیزر با لمس کلید پشت دستبند، روی دست ظاهر می شود و زمان را نشان می دهد.این طرح مفهومی را اندی کورووِتس معرفی کرده و برای افرادی که از دستبندهای اسپرت استفاده می کنند، بسیار جذاب خواهد بود.البته به نظر من اگر این ساعت تولید شود افرادی که دست های پر مو دارند برای دیدن نور لیزر و خواندن ساعت، دچار مشکل می شوند








.

Thursday, June 24, 2010

دهان فلفلي روشی برای بد زبانی در دنيای وب

2 تير 1389 - ايسنا- يك دستگاه مفهومي جديد براي مبارزه با بدزباني در اينترنت ساخته شده كه به‌هنگام تايپ شدن كلمات ركيك، بوي نامطبوعي را منتشر مي‌كند.
اين دستگاه كه "دهان فلفلي" نام دارد، براي ممانعت كاربران از به‌كارگيري الفاظ بد طراحي شده و هنگامي كه تشخيص مي‌دهد آن‌ها در حال نوشتن كلمه بي‌ادبانه‌اي هستند، بوي ناراحت‌كننده فلفل را در هوا منتشر مي‌كند.
اين دستگاه كه از طريق USB به رايانه متصل مي‌شود، شامل نور قرمزي است كه به كاربر هشدار مي‌دهد، استفاده از كلمات نامناسب را متوقف كند و هم‌چنين اتومايزري كه درصورت ادامه انجام اين كار رايحه نامطبوع را انتشار مي‌دهد.
به گفته طراح اين دستگاه، هدف از ساخت چنين دستگاهي مقابله با زبان نامناسب در سايت‌هاي شبكه اجتماعي به‌ويژه توسط جواناني است كه بين كلمات رد و بدل شده در محيط‌هاي خصوصي و عمومي تفاوتي قائل نيستند

Wednesday, June 23, 2010

کانتریل، شبکه‌ای ویژه کاربران تلفن‌های همراه

کانتریل در لغت به مفهوم ابر سفیدی است که از موتور هواپیماها خارج می‌شود ولی شبکه کانتریل، به این موضوع ارتباطی ندارد.
گروهی از محققان شرکت مایکروسافت نوعی نرم‌افزار شبکه اجتماعی ویژه تلفن همراه طراحی کرده‌اند که کابران با استفاده از آن می‌توانند اطلاعات خود را به شیوه‌ای خاص برای دیگران به اشتراک بگذارند.
نام دارد (Contrail) این شبکه کانتریل
اقبال محمد یکی از محققان مایکروسافت و طراح این شبکه می‌گوید: هنگامی که شما تصویر یا دیگر داده‌ها را با دوستان خود در سایتی همچون فلیکر به اشتراک می‌گذارید، این سرویس قادر به خواندن این اطلاعات خواهد بود.

وی با اشاره به نگرانی کاربران در خصوص امنیت و نگهداری داده‌های خود، می‌گوید که کانتریل درباره اطلاعات کاربران چیزی نمی‌داند.

در واقع یکی از ویژگی‌های این شبکه آن است که در آن، اطلاعات به شدت رمزنگاری می‌شود.

هنگامی که یک کاربر کانتریل عکسی را به شبکه بار می‌کند، فایل تصویری با استفاده از پردازش ابری شبکه به سرور ارسال می‌شود. تا اینجا، مراحل کار مشابه شبکه‌های اجتماعی رایج است ولی نکته قابل توجه در این است که این داده‌ها رمزنگاری شده و لیستی از کاربرانی که مجاز به دیدن این عکس هستند نیز به آن پیوست می‌گردد.

این کاربران مجاز پس از ورود به شبکه می‌توانند فایل را دانلود کرده و در ادامه، با رمزگشایی آن قادر به مشاهده تصویر مورد نظر خواهند بود.

در مورد دیگر داده‌ها نیز شیوه کار به همین منوال است.

 کار می‌کند ( Windows Azure) گفتنی است شبکه کانتریل بر بستر سرویس پردازش ابری مایکروسافت موسوم به

Monday, June 21, 2010

توییتر رکورد زد

توییتر در طول هفته گذشته شاهد بالاترین رکورد خود در زمینه ارسال پیام از سوی کاربران بود.

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، طی هفته گذشته 30 ثانیه پس از برنده شدن ژاپن در مقابل کامرون در یک ثانیه دو هزار و 940 پیام توییتر از سوی کاربران ارسال شد.

رکورد بعدی توییتر پنج شنبه گذشته پس از بازی تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکس با ارسال سه هزار و 85 پیام توییتی به ثبت رسید.

دو رکور مذکور در حالی ثبت شد که میانگین پیام های توییتر 750 عدد در ثانیه بوده است که به طور روزانه 65 میلیون پیام توییتر ارسال می شود.

این آمارها نشان می دهد شبکه های اجتماعی به یکی از کلوپ های هیجانی طرفداران فوتبال تبدیل شده است.