Powered By Blogger

Monday, May 3, 2010

پيامک مطلوب ترين شيوه تماس برای نوجوانان

همانطور که والدين اکثر نوجوانان در آمريکا می دانند ارسال پيامک به رايج ترين شيوه تماس بين نوجوانان بدل شده و تازه ترين نظرسنجی در آمريکا نشان می دهد که يک سوم از آنها روزانه بيش از ۱۰۰ پيامک می فرستند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان اين نظر سنجی که توسط موسسه پژوهش و نظر سنجی پئو انجام شده نشان می دهد که تلفن موبايل به طور کلی و ارسال پيامک به طور مشخص چگونه به بخش تفکيک ناپذيری از زندگی نوجوانان آمريکايی بدل شده است
براساس نتايج اين نظرسنجی اکنون سه چهارم از کل نوجوانان بين ۱۲ تا ۱۷ ساله در آمريکا صاحب تلفن موبايل هستند در حاليکه اين رقم در سال ۲۰۰۴ حدود ۴۵ درصد بود. همچنين ارسال پيامک از طريق تلفن همراه در سالهای اخير به شکل چشمگيری بين نوجوانان افزايش يافته است.

به گزارش سی ان ان نتايج اين تحقيقات که اخيرا منتشر شده اين نکته را تاييد می کند که نوجوانان به نسبت ديگران کمتر تلفن می زنند. آنها معمولا فقط برای گفتگو با والدين خود از مکالمه تلفنی استفاده کرده و وقتی که نوبت به تماس با دوستان می رسد ارسال پيامک را ترجيح می دهند.

نظر سنجی موسسه پئو در ماههای تابستان گذشته از طريق تماس تلفنی با بيش از ۸۰۰ نوجوان بين سنين ۱۲ تا ۱۷ سال به علاوه يکی از والدين آنها در نقاط مختلف آمريکا انجام شده است.


به گفته آماندا لنهارت يکی از مسئولان مرکز نظرسنجی پئو ارسال پيامک بسيار ساده و کارآمد است. وی می افزايد :« ارسال پيامک بسيار راحت تر و شيوه تماس بهتری برای مطلع شدن از يکديگر است . ارسال کنندگان پيامک ممکن است موضوع مهم يا عاجلی برای گفتگو نداشته باشند ولی با اين وسيله با يکديگر در تماس هستند.»



No comments:

Post a Comment